Plastika břišní stěny - Abdominoplastika

jedná se o vypnutí kůže břišní stěny společně s podkožním tukem, která je povolená a nemá již potřebnou elasticitu např. po porodech, výraznějším zhubnutí. Při větší nadváze mnohdy nestačí provést jen samostatné vypnutí kůže břišní stěny, je mnohdy zapotřebí kombinovat i s jiným typem chirurgického zákroku , např. s liposukcí.

Operace se provádí v celkové narkóze.

Vedení řezu se řídí podle typu a rozsahu přebytku kůže. Provádí se buď vodorovný řez na horní hranici stydkého ochlupení, nebo řez tvaru "W" a nebo řez tvaru kotvy ( obrácené "T"). Principem operace je uvolnění kůže na břiše vč. tukové tkáně od spodiny, poté její redukce tak, aby kůže břicha byla opět napjatá. Přitom je potřeba zpravidla obříznout pupek a vyšít jej nově do jeho původní výše trupu. Je-li to potřeba, napnou se i břišní svaly ve středové linii.

Operace se ukončí vložením jednoho nebo několika odsávacích drénů k odvodu krve a sekretů z rány a poté se přiloží kompresní obvaz (speciální kompresní prádlo, nebo břišní pás).
Případné alternativy zákroku probere s Vámi podrobně Váš lékař s ohledem na individuální rizika s ohledem na předpokládaný kosmetický výsledek operace.

Období rekonvalescence je individuální, a to vzhledem k charakteru a způsobu provedeného zákroku a individuálnímu hojení, příp. výskytem a povaze možných komplikací. Po propuštění z nemocnice je obvykle potřeba nosit 6-8 týdnů kompresní pás nebo kompresní speciální prádlo. Nejméně na 6 - 8 týdnů je třeba se vzdát sportu.

Aby bylo riziko spojené s operací co nejmenší je třeba se vyvarovat v před i pooperačním období léků obsahující salicyláty a kouření. V průběhu a po zákroku nutno počítat s dalšími zdravotními opatřeními (podáním např.infuze, injekcí, a léků ) potřebných v rámci přípravy a průběhu zákroku. Doba pobytu na klinice v závislosti na charakteru a rozsahu výkonu je většinou 2 dny.